ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΚΑΛΟΣ ΣΚΑΚΙΣΤΗΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για ο καλός σκακιστής

  1. Άνοιγμα – Μέσον- Φινάλε: Τα τρία μέρη της παρτίδας. Στο πρώτο πρέπει να γνωρίζεις ή να θυμάσαι καλά την θεωρία των ανοιγμάτων. Καλό είναι στην αρχή, να έχετε ένα άνοιγμα σαν λευκός και ένα σαν μαύρος. Στο δεύτερο μέρος πρέπει να είσαι γνώστης των συνδυασμών, της έξυπνης εναλλαγής των ισόπαλων θέσεων, να έχεις φαντασία, πείρα στο μέτρημα των κινήσεων,(νοερά τις δικές σου και του αντιπάλου) και να χειρίζεσαι σωστά τα τακτικά στοιχεία. Στο τρίτο και περισσότερο δύσκολο μέρος, πρέπει να διαθέτεις- εκτός από την θεωρία όλων των κατηγοριών των φινάλε- μεγάλη υπομονή, πείρα, δύναμη και προ πάντων ΜΕΛΕΤΗ! Το φινάλε θεωρείται το κρισιμότερο μέρος της παρτίδας γιατί, ότι έχεις δημιουργήσει με κόπο τις προηγούμενες 4 ή 6 ώρες, μπορεί να σου τα γκρεμίσει σε δευτερόλεπτα με μία απερίσκεπτη ή βιαστική κίνηση. Θέλει μεγάλη προσοχή το φινάλε, και για το ότι υπάρχει κόπωση, αλλά ταυτόχρονα και για πιθανή ΠΙΕΣΗ ΧΡΟΝΟΥ..!
  2. ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Σύντομη και σωστή τοποθέτηση των κομματιών.
  3. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ: Η συνεργασία και το συνταίριασμα κομματιών σε μία επιτυχημένη επιθετική ή αμυντική προσπάθεια.
  4. ΡΟΚΕ: (μικρό – μεγάλο) Η προστασία του βασιλιά κατά διάρκεια του ανοίγματος ή του μέσου της παρτίδας. Ο Ρουά συμμετέχει ενεργά μόνο στο φινάλε και βοηθάει να προαχθούν τα πιόνια του ή υποστηρίζει τα άλλα κομμάτια του.
  5. ΚΕΝΤΡΟ: Όποιος ελέγχει τα τετράγωνα «δ4-δ5-ε5-ε4» (μικρό κέντρο) και τα τετράγωνα «γ3-γ6-ζ6-ζ3» (μεγάλο κέντρο) θα είναι στο τέλος και ο νικητής.
  6. ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΠΙΟΝΙΩΝ: Καλός σκελετός πιονιών που αλληλοϋποστηρίζονται.
    Προσοχή στην προώθηση των πιονιών γιατί έτσι μπορεί να χάσετε χρήσιμα ΤΕΜΠΟ, ειδικά στοφινάλε.
  7. ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ: Μεγάλη ή μικρή λοξή γραμμή.Μπορεί να χαρακτηριστεί και σαν υποτείνουσα των ορθογωνίων τριγώνων που υπάρχουν στην σκακιέρα. Στην σκακιέρα υπάρχουν 13 λευκές και 13 μαύρες διαγώνιες.
  8. ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ξαφνικό άνοιγμα διαγωνίων, οριζόντιων ή καθέτων γραμμών με πολλές απειλές.
  9. ΣΑΧ – ΜΑΤ – ΠΑΤ: Απειλή και αιχμαλωσία βασιλιά και αναγκαστική ισοπαλία. Αυτό συμβαίνει όταν ο βασιλιάς δεν απειλείται με ΣΑΧ, δεν έχει λογική κίνηση και είναι η σειρά του να παίξει.
  10. ΕΠΙΘΕΣΗ – ΑΜΥΝΑ: Οργάνωση και ενίσχυση της δικής μας άμυνας και επίθεσης και διάλυσης της αντίστοιχης του αντιπάλου.
  11. ΠΑΓΙΔΑ-ΠΗΡΟΥΝΙ: α) Τέχνασμα, «θυσία» κόλπο. β) Ένα υποστηριζόμενο πιόνι, που απειλεί συγχρόνως δύο ελαφρά (Ίππος – Αξιωματικός) ή βαριά κομμάτια (Βασίλισσα -Πύργος).

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ….

                  ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜ. ΧΡ. ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s