ΙΝΔΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΤΟΥ ΝΙΜΖΟΒΙΤΣ

%ce%b9%ce%bd%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%b7-%ce%b1%ce%bc%cf%85%ce%bd%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%b9%ce%bc%ce%b6%ce%bf%ce%b2%ce%b9%cf%84%cf%83Την Ινδική Άμυνα του Νίμζοβιτς θα αναλύσουμε με αντιπάλους τον ισχυρό Ούγγρο GM Ζάμπο Λάσλο και τον 5ο παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Όϋβε στο Δ.Τ. του Χάστινγκς το 1949-50 (13 χρόνια μετά την παράδοση του Μποτβίνικ!).

1.δ4 Ιζ6 2.γ4 ε6 3.Ιγ3 Αβ4 4.Ββ3 Ιγ6 5.Ιζ3 δ5 6.Αη5 θ6 7.Αζ6 Βζ6 8.ε3 0-0! (δίνει πιόνι για να κερδίσει χρόνο στην ανάπτυξη). 9.γδ5 3δ5 10.Βδ5;! (τώρα όλες οι γραμμές ανοίγουν υπέρ του μαύρου) 10…Πε8 11.Αε2 η5! 12.0-0 η4 13.Ιδ2 Ιδ4! 14.εδ4 Αγ3 15.βγ3 Πε2. Με αυτό το μικρό συνδυασμό τα μαύρα πήραν πίσω το πιόνι και το σπουδαιότερο κατέλαβαν τη σημαντική 2η οριζόντιο. 16.Ιε4 Βε7 17.Ιη3 Πβ2 18.Παε1 Αε6 19.Βε4 Βη5 20.ζ4 Βδ5! Ο Ζάμπο οδηγεί με μαεστρία το παιχνίδι σε φινάλε, όπου κερδίζει με το α7 πιόνι, καθώς το α2 είναι καταδικασμένο. Η αλλαγή των Β είναι υποχρεωτική λόγω του ματ στο η2. 21.ζ5 Βε4 22.Πε4 Αα2 23.Πη4+ Ρθ8 24.Ιε4 α5 25.Πζ3 Πη8! Άλλη μια φορσέ αλλαγή. 26.Πη8+ Ρη8 27.Ιζ6+ Ρη7 28.Ιε8+ Ρζ8 29.Ιγ7 Αγ4! 30.Πε3 Πε2! Εμποδίζει τη διέλευση του Π στο α7, μέσω του σαχ στο ε8 και παράλληλα αναγκάζει την αλλαγή των Π. 31.Πε2 Αε2 32.Ρζ2 α4! Όχι βέβαια 32…Αγ4; 33.Ρε1 και είναι μέσα στο τετράγωνο προαγωγής του α πιονιού. 33.Ιδ5 (βλέπε διάγραμμα) 33…Αγ4 34.Ιβ4 Αβ3 35.Ρε3 α3 36.ζ6 Ρε8 37.Ρζ4 Ρδ7 38.Ρη4 Αδ1+ 39.Ρζ5 β5 40.θ3 Ρδ6 41.η3 Ρδ7 42.θ4 Ρδ6!

Τα μαύρα με ωραίο παίξιμο έφεραν τα λευκά σε αναγκαστική κίνηση (Τσουγκτσβάνγκ). Αν 43.Ρζ4 Ρε6 κερδίζοντας το ζ6. Αν 43.Ια2 Ρδ5 και 44…Ργ4. Αν Ι~ το α2 προάγεται. Τέλος, αν 43.η4 όπως θα δούμε στη συνέχεια, το τετράγωνο η4 μπλοκάρεται και για τον λευκό Ρ, οπότε ο Α επιστρέφει στο δ3 και ετοιμάζει την προώθηση του α3 πιονιού.

43.η4 Αβ3 44.η5 θη5 45.Ρη5 Ρε6 46.δ5+ Ρδ6 47.Ρθ6 α2 48.Ια2 Αα2 49.Ρη7 Αδ5 50.θ5 Ρε6 και 0-1!

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s